image_pdfimage_print

Bonusutmaningar: Vecka 2

Jag vill bara berätta att jag håller på att genomföra bonusmaningarna:

  • Balans. Varje dag den här veckan ska du träna din balans när du borstar dina tänder på morgonen. På morgonen står du på ena benet (höger) och på kvällen på det andra (vänster).

    Öva öva öva. Vilken dålig balans jag har… väldigt nyttig utmaning!

  • Kärlek. Skicka en kärleksfull hälsning till någon/några du tycker om. Ett kort, ett brev, en blomma.

    Ulf fick ett kort som jag skickade med snigelposten. Jag lät därför bli att hämta posten och lät honom göra det. Jag stod bakom gardinen och tjuvtittade när han hämtade posten. Jag trodde att han skulle öppna brevet direkt MEN han lät det ligga på köksbordet en stund. Jag hade jättesvårt att hålla mig. Men vad paff han blev när han öppnade kuvertet och kortet och därmed insåg att det var jag som skickat detta brev. Kanonkul, det måste jag göra igen!

  • Morgonträning. Träna två pass under veckan på morgonen. Vad som är morgon för dig avgör du själv.

    Med två små barn så får jag se om jag lyckas, jag ska iaf försöka klara av det på lördag och söndag (om inte Ulf jobbar på lördag förstås, för då går det inte).

Hanna

Tacksamhet: Torsdag

Jag är tacksam över att

  1. Jag gillar att träna… fasen vad bra man mår efteråt särskilt de dagar det bär emot
  2. Jag har hittat min träningsform, löpningen gör att jag mår sååå bra!
  3. Vi har rent vatten i kranen, snabbt och enkelt!
Hanna

Tacksamhet: Onsdag

Jag är tacksam över att

  1. jag och Ulf går en buggkurs tillsammans, det är sååå roligt
  2. jag har ett jobb att gå tillbaka till efter föräldrarledigheten
  3. jag är älskad
Hanna

Dags att sluta tycka synd om sig själv

Av någon anledning så tycker jag synd om mig själv. Jag tycker att det är synd om mig att jag inte får äta mackor, ostkaka, fika, delicatobollar, rosenbröd, glass, godis och allt annat gott. Jag måste vända mina tankar till positiva saker istället. Jag måste tänka att jag ska vara glad att jag slipper äta sådan saker som gör att jag mår dåligt. För jag mår jättedåligt nu… Kroppen är svullen och innehåller vatten. Kroppen är degig och jag behöver ta tag i mitt ätande.

Det är dags att gå en låång promenad för att hitta fokus. Jag får inte tappa fokus! Jag öva på att hitta tillbaka till fokus efter snedsteg. Just nu så hamnar jag djupt ned i omotivation så fort jag tar ett snedsteg. Hur ska jag kunna slippa “banta” om jag inte kan lära mig att leva hälsosamt och hitta tillbaka till hälsostilen efter snedsteg.

Det skrämmer mig att behöva “banta” resten av mitt liv! Jag vill inte, jag vill vara hälsosam. Jag vill lära mina barn att äta bra. När jag inte äter bra så äter inte Inez heller bra. De dagarna mår jag ännu sämre för då är jag en dålig mamma som ger min dotter fel saker. Min största rädsla är att Inez ska bli tjock, det är jobbigt att vara barn och tjock. Jag vet ju… har ju alltid varit rultig (och retad)

Det är dags nu… dags att ta kontrollen över mitt liv! Jag mår sååå bra när jag inte äter socker eller vetemjöl! Det är dags nu… jag kan inte skriva det nog med gånger! Det är inte långt kvar till målvikt och då jag ska lära mig att hålla vikten… Men det tänker vi inte på nu… vi fokuserar på viktminskning och träning. Fokus fokus fokus!

Dags att klä på sig och ge sig ut på promenad!

Tjingeling!

Hanna

Tacksamhet: Tisdag

Jag är tacksam för att

  1. Jag är föräldrarledig så att jag kan gå låånga promenader med barnvagnen
  2. Jag har Ulf som står ut med mig och mina egenheter
  3. Jag är frisk
Hanna