image_pdfimage_print

Föreläsning

Jag sitter i bilen och väntar på att klockan ska gå. Jag ska nämligen gå på en föreläsning om Sportnutrition. Det är alltså.om träning och kost. Det ska bli jätteintressant.

Min mamma och hennes man kommer också, så jag får lite kvalitetstid med dom.

image

Hanna

Jag oroar mig lite…

inför påsken och allt godis! Jag är ett godismonster som älskar nästan alla typer av godis och choklad. Min fästman är precis likadan =( Vilket gör att jag kan komma hem med stora påsar godis och Ulf inte tycker det är konstigt!

Såhär ska jag försöka tänka inför påskafton och godispåsen!
Detta är ditt godis. Du är bra och du får äta den. Du duger fast du äter godis! Du är en underbar tjej som äter en godispåse!

När jag har ätit upp godiset måste jag öva på att tänka så här:
Nu har jag ätit godiset och jag duger ändå. Jag behöver inte äta mer för jag är nöjd på detta! Jag är bäst på att bara äta en godispåse!

Tror ni det fungerar? Jag ska öva och öva för jag vill inte vara utan godis och choklad. Jag vill kunna fungera även med lördagsgodis… och jag har hört att det finns massor med människor som gör det *ler*

Det är ju egentligen det som denna resan består av. Utmaningar att övervinna och kontrollera så att jag kan leva ett liv i balans. Både psykiskt och fysiskt. Så egentligen gör jag mig en otjänst när jag undviker situationer där jag tror att jag ska falla för frestelsen. Egentligen borde jag bara göra sådana saker. Öva öva öva… Men ibland så orkar jag inte öva mer utan jag vill bara tappa kilon på vågen. I en sådan fas är jag nu… därför grönsaks- och fruktvecka.

Påsken kommer bli bra. Det är mycket ledigt och jag kommer hinna löpträna massor och dessutom så älskar jag ju också ägg, sill och andra goda saker på är på påskbordet. Nackdelen är dock att jag också älskar Påskmust (och julmust). Men om jag tillåter mig att dricka påskmust på påskafton så borde det räcka =)

Nu är det färdig tänkt för en stund… kändes skönt att få skriva av sig lite… det kommer att bli en bra påsk och jag har tid på mig att förbereda mig!

Tjongelong!

Hanna

Mina belöningar

Jag har bestämt mig för följande belöningar när jag klarar olika viktdelmål:

  1. 67 kg | Ny sport-BH
  2. 65 kg | Massage
  3. 64 kg | Ny jeans
  4. 62 kg | Ansiktsbehandling
  5. 60 kg | Massor med nya kläder

Jag längtar och väger mig varje dag… det kan ju hända att jag har tappat massor med kilon över natten… jag har ju ändå sovit *ironi*.

Nu drar jag hem från jobbet!

Tjongelong!

Hanna

Hur har ni det?

Jag har det bra! Jag kör en veckas grönsaks- och fruktdiet. Dag 2 idag och jag väntar på viktresultatet =) Förra gången tog det ett par dagar innan den kom igång. Jag har iofs extra mycket vätska i kroppen nu då jag åt alldeles för många våfflor i söndags =(

Ikväll blir det löpning igen. Igår vilade jag, det var skönt. Kollade på TV, drack te och åt mango. Nice! Men ikväll, då ska jag spring 6 km, distanspass, samt lättare styrketräning. Så imorgon kommer jag vara lagom mör.

Vad ska ni träna ikväll?

image

Hanna

Motionstomhet

Har ni känt den där känslan när man bygger upp förväntningar inför ett löppass. Ni vet när man egentligen inte vill, det är jobbigt pass. Ganska många km och man vet att man ska hålla på länge. Motvilja är alltså jättestor, och man vill skylla på allt möjligt.

Men så gör man det bara, utan att tänka och analysera tar man på sig träningskläder och sätter igång. Man försöker tänka positivt och inte tänka på hur långt det är. Man går in i sig själv och njuter av känslan. Helt plötsligt har 108 min gått och man har sprungit 15 km.

Nu är man trött i benen men känslan av tomhet finns kvar. Ett Jaha, vad ska jag göra nu!? finns bara kvar.

Vad gör jag då? Jo, jag ger mig ut på en cykeltur med Inez. Nu är jag helt slut i benen!

Snart ska vi åka till svärisarna och äta våfflor! Gott!

Tjongelong!

image

Hanna