Bodyscanning – resultet

Idag har jag gjort en ny bodyscanning, jag är inte nöjd med resultatet. Coachen sa dock att det var vanligt att gå upp i fettprocent, då det finns slaggprodukter i musklerna som blir till fett innan det blir till muskler. Jag vet inte om det är sant. Jag vet att jag inte har haft en bra kosthållning de senaste 4 veckorna. Det har slunkit ned massor med fika och godis. Men jag har nog behövt det och nu är det nya tag.

Vikt: 74,3 kg (+0,5 kg)
BMI: 27,3 (+0,2 )
Fett: 37,4 % (+0,4 %)
Vatten: 46,3 % (-0 3 %)
Muskler: 44,2 kg (+0,1 kg)
Fysisk gradering: 2
Benmineral: 2,4
Viloförbränning: 1420 (+40
Metabolisk ålder: 56 (+2)
Bukfett: 6,5

Fystest

Benböj: 95 st (+42 st)*
Armhävningar: 26 st (+12 st)
Burpees: 29 st (+11 st)

*Jag vann ett pris, Jag hade bäst ökning av alla! Tjoho!!

Tjingeling!

Hanna

Tabata

Jag sitter här och planerar det perfekta Tabatapasset. Jag hoppas att min väninna är lika pepp som jag!

Vad tror ni om detta:

Uppvärming:
Jumping Jacks och Höga knän

Tabata

  1. Kettlebellsswings
  2. Armhävningar
  3. Benböj
  4. Triceps m hantel/Axelpress m hantel
  5. Mountaionclimbers
  6. Rumpövningar
  7. Plankan
  8. Burpees

Nedvravning och stretch

20150329_103510

Hanna

Aprilutmaning

Nu är jag klar med mitt funderande. Jag har bestämt mig för att detta är min utmaning.

Mat

Godis/fika-fri månad. Jag gjorde det i januari och kan göra det igen. Det borde inte vara svårt om jag går tillbaka till LCHF.

Träning

  • 15 st träningspass
  • 80 km löpning/cykel/simma/promenera
  • 2 nya övningar
  • 1 pass längre än 100 min
  • totalt 30 min plankan
  • totalt 300 armhävningar
  • totalt 300 burpees

Belöning

Min belöning blir en massage. Jag har länge längtat efter massage och efter en bra träningsmånad blir det jättebra.

 

Hanna