Hej på er,

Jag har nu haft semester i två veckor och vi har gjort ganska mycket saker. Det har iofs varit jättevarmt så det har blivit en del bad och då mest i Furusjö, då barnen vill kunna hoppa från en brygga.

Första veckan var tempot ganska högt och tiden gick långsammare. Kändes som det skulle bli en lång semester. Uffe hjälpte sin bror att gjuta en bottenplatta till ett förråd. Jag och svägerskan skötte “marktjänsten”. På torsdagen gjorde vi vår första utflykt. Vi åkte till Töreboda med cyklarna och cyklade längs Göta Kanal. Det var plant och lättcyklat så barnen klagade nästan ingenting. Vi började med ett fikastopp i Hajstorp. Jättemysigt att sitta jämte slussen och dricka kaffe och äta chokladbiskvi. Barnen åt glass =)

width=

Sedan cyklade vi till Sjötorp där vi åt lunch och badade i Vänern. Restaurangen låg också den jämte slussen och det passerad båtar hela tiden. Nedanstående båt tyckte jag skulle vara lagom till mig, om jag nu vore en båtmänniska. Hur vet man egentligen det? Jag tyckte att det verkade rätt rofyllt att segla också men då skulle nog gubben och jag inte kunna hålla sams =)

Första veckan avslutades med vuxentid. Gubben och jag hade barnfri kväll och åkte ut till Tidan och hade picknick. Vi hade tänkte och grilla men med tanken på brandrisken som är nu så tog vi med en kycklingsallad som vi förberett hemma. Det blev en mysig kväll med mycket prat och skratt. Precis vad jag behövde.

Andra veckan började vi med att ta Mustangen till Tidaholm för att äta lunch. Barnen börjar “bryta” sig loss från oss så det skulle sitta vid ett eget bord. Vi åkte sedan vidare mot Hjo men fortsatte (gubben vill köra lite mer) så vi hamnade i Karlsborg och tog en glass. Där var det 32 grader varmt och det kändes som om man gick in i en bastu när vi klev ur bilen.

width=

Onsdagen bjöd på lite sämre väder så då passade vi på att greja hemma. Gubben snickrade på altanen och taklådorna. Så att elektrikern kan installera spotlights i taket. Jag gjorde rent trappan med trallrent och en stålborste.

Före

[envira-gallery id=”4796″]

Efter

[envira-gallery id=”4798″]

Visst blev det skillnad? Jag var ganska mörbultad i axlarna dagen efter men det var så värt det.

width=Eftersom det varit så varmt de senaste dagarna/veckorna så har det inte blivit så mycket cyklande som vi ha velat. Så igår bestämde vi att vi skulle cykla innan frukost medan det fortfarande var svalt. Jag gjorde då den klantig grej och för handlöst över styret och slog i axeln och tappade andan. Det hördes ett knakande och jag trodde först att jag brutit nacken men när luften kom tillbaka och gubben slutat skälla så kunde jag ta mig upp och vi fortsatte hem. Jag cyklade faktiskt men det gick långsamt. Väl hemma så ringde jag vårdcentralen och fick komma ned direkt. En läkare kollade på mig och skickade mig till röntgen. Hon var orolig för att nyckelbenet hade gått av. Men efter röntgen av axel och nyckelben hittade de inga frakturer. Jag träffade jourhavande läkare på ortopeden och då insåg vi att jag även hade ont i ryggen så det blev att gå tillbaka till röntgen och även röntga ryggraden och bröstkorgen. Men även där så var jag hela. Kommer ha lite ont ett tag och det går ganska bra men att sträcka sig efter saker och att klä vänsterdelen är svårare och gör ont. Jag är bara glad att det inte blev värre!

Det var semestern så här långt snart bara två veckor kvar…