I fredags tog vi ett lastbilsflak, likt inbitna thailändskor. Vi for till Boh Phut, japp, rödvin och pizza… Nickie undrade om vi hade gjort bort oss sist… Hanna svarade att det hade vi inte… bara gett mycket dricks!! 40 SEK *fniss*

Vi åtnjöt vinet och pizzan så långsamt att personalen påpekade detta… lite pinit… men vi skulle ju till Cheweng och pruta på klockor och kunde sitta där och bli fulla!

Efter maten tog vi ett nytt lastbilsflak till Cheweng… i bilköerna som bildas lätt när det har regnat, dök det upp en MAN på MC… Nickie bjöd in honom till lastbilen, Hanna rodnade för han var så snygg att man blir tårögd! Han var från Israel och när vi fick veta det köpt vi en K-pist till honom… han var dock inte terrorist (tror vi!) *ha ha*

Vi var på Starbucks… väldigt gott kaffe!

Hittad klockmannen, och som vanligt fick vi följa med in i de bakre kulliserna. Det är lite halvläbbigt, men vi var ju två jättar från Sverige! Vi hade klarat oss, dessutom hade vi ju den där K-pisten som israelaren lämnade tillbaka! (Att han kunde vara så oförskämd att han lämnar tillbaka denna fina gåva!). Vi prutade rejält på klockorna och fick med oss två fina exemplar!

Taxi hem… struntade i lastbilsflaken… fick en skönsjungande taxichaufför som sa: “Music OK?” Och sedan var hela showen igång… t.o.m. vi sjöng… KareokeTaxi (stavas det så)… varken han eller vi kunde sjunga men han var lika glad för det… det var dessutom kärlekssånger! Han släppte av oss och vinkade glatt medan han sjungandes körde iväg. Vilken upplevelse och inlevelse!

Idag har vi pressat mellan regnskurarna, vi köpte nämligen sololja igår!

Det är så kallt i vår hydda att den kommer falla ihop när vi åker på måndag… fakturan kommer lyda:
1 st hydda 149 990 BAHT!
*asg*

De värsta folkslagen är skåningar och tyskar, de hörs överallt!

Vi är oroliga för vår övervikt (packning alltså) men har messat Marcus (erfaren resenär) och han har gett och lite tips! Det ska nog gå bra! Annars kommer vi med tåget om sisådär 4 veckor!

Det har kommit en ny tuppj-vel… Den väckte Nickie kl 06:16 i morse. Nickie vill ta tuppj-veln och köra upp den i röven på alla hon ser… men helst den lismande munkförsäljerskan på stranden! Hanna undrar var hon får alla sjuka tankar ifrån… kanske har hon varit här för länge… Hanna skickar hem Nickie tillsammans med tuppen… själv stannar hon här med chokladbrun och sammetslena israelen… tillsammans med hans glänsande ståhingst (glider vi bort mot solnedgången… kuckilikuuuu)…

Nu ska vi gå och äta hos Poh (Winnie the Poh, kanske blir det honung)!

Kalle, vi har letat efter ditt myggstift och ev har vi hittat något!

Malin, Hanna kommer gärna på en hederlig middag när hon kommit hem!

Ha det så bra! Vi kanske ses på tisdag!