Jag har gått igenom gamla blogginlägg de senaste veckorna, då har jag rest tillbaka nästan 18 år i tiden. Det har varit både roligt, nostalgiskt och ibland ganska jobbigt.
Häromdagen kom jag till ett inlägg från juni 2010 där jag firade att jag nått mitt första delmål och gått under 70 kg. Jag ska erkänna att det tog lite hårdare än jag hade väntat mig. Idag väger jag strax 87 kg och ibland känns det som att den där personen på bilderna tillhör någon annan.
Men efter att först ha känt mig nedstämd började jag fundera på något annat.
Vad var det egentligen som fungerade så bra då?
Svaret är nog inte bara vikten. Jag tränade regelbundet, hade mål att jobba mot och deltog i utmaningar som gav mig motivation. Jag hade något att sträva efter varje dag.
Så istället för att fastna i det som varit väljer jag att göra något åt det som är nu.
Därför startar jag på måndag med en utmaning:
Semesterutmaningen 2026
Utmaningen pågår i sex veckor, från 29 juni till 9 augusti.
Grundutmaning
Mitt mål
Målet är inte att bli perfekt.
Målet är att få tillbaka vanan att röra på mig, att träna regelbundet och att känna mig starkare både fysiskt och mentalt.
Och ja, jag har också ett viktmål – att gå ned 3 kg.
Men den här gången ska vågen inte få bestämma om utmaningen varit lyckad eller inte. Om sex veckor vill jag kunna säga att jag tränar igen, att jag rör mig mer och att jag känner att jag är på väg åt rätt håll.
Det handlar inte om att bli den jag var 2010.
Det handlar om att bli en bättre version av den jag är idag.
Nu kör vi.
Upptäck mer från Matvraket
Prenumerera för att få de senaste inläggen skickade till din e-post.





